#3 "Hopeless" Colleen Hoover


Polski tytuł: Hopeless
Oryginalny tytuł: Hopeless
Autor: Collen Hoover
Ilość stron: 380
Wydawnictwo: Otwarte
Kategoria: literatura młodzieżowa
Wydanie polskie: 2014
Wydanie oryginalne: 2013
Cena z okładki: 34,90 zł
Ocena: 8/10


Siedemnastoletnia Sky mieszka razem z przyrodnią matką, która adoptowała  kiedy dziewczyna była jeszcze bardzo mała. Sky nie chodzi do szkoły, uczy się w domu, a jej matka jest przeciwnikiem wszelkich nowinek technicznych.
Dziewczyna jednak postanawia ostatni rok swojej nauki spędzić w publicznej szkole. Nie jest akceptowana przez innych uczniów, ale nie przejmuje się tym. Pewnego razu podczas zakupów spotyka tajemniczego chłopaka, który za wszelką cenę chce wiedzieć jak się nazywa. Kiedy Sky w końcu mówi mu swoje imię, chłopak nie wiadomo dlaczego odchodzi zawiedziony. Ta sprawa nie daje dziewczynie spokoju. Kilka dni później spotyka  tego samego chłopaka w szkole. Okazuje się, że nazywa się Dean Holder. Nastolatkowie zbliżają się do siebie. Ale czy Holder jest szczery wobec Sky, czy może coś przed nią ukrywa? Co chłopak ma wspólnego z przeszłością dziewczyny? 

Podczas czytania "Hopeless" miałam sprzeczne uczucia. Jeszcze żadna książka tak mną nie poruszyła i nie wywołała u mnie tylu skrajnych emocji. To nie jest jakiś tam zwykły oklepany romans dla nastolatek, ale książka o życiu o tym jak trudne jest dzieciństwo kiedy ma się takiego ojca jak Sky. Jak trudne jest życie, że nie jest to tylko radość, ale też smutek i strach, że mimo to zawsze będzie przy nas osoba, która nas kocha i zrobi dla nas wszystko nie zwracając uwagi na konsekwencje.

Colleen Hoover doskonale wykreowała swoje postacie. Sky, nastolatka, która nie zna świata. Matka całe życie trzymała ją "pod kloszem". Jej jedyną przyjaciółką jest Six, która zapoznaje ją nieco ze światem zewnętrznym. Wszystko się zmienia kiedy poznaje... Holdera. Dean Holder to z pozoru nieczuły facet, który łatwo ulega impulsom i często wdaje się w bójki, ale kiedy poznajemy go bliżej okazuje się zabawnym, czułym i wyrozumiałym chłopakiem, który żywi głębokie uczucie do Sky.


Fragmenty warte uwagi:


"Nie będę życzyć sobie idealnego życia. Rzeczy, które przewracają cię w życiu są testami, zmuszają cię do wybrania pomiędzy poddaniem się i leżeniem na ziemi, a otarciem kurzu i powstaniem jeszcze wyżej niż stałeś zanim zostałeś przewrócony. Wybieram stanie wyżej"


"Bez względu na to, co się zdarzy życie idzie dalej, słowa wciąż napływają, prawda jest wyrzucana czy ci się to podoba, czy nie, a życie nigdy nie pozwoli ci zatrzymać się i złapać cholerny oddech"




Amy 

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam tę książkę. Jest nieprzewidywalna i pełna emocji! Mnie osobiście styl autorki się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Imię Sky kojarzy mi się ze Skyler z Breaking Bad, to była moja ulubiona bohaterka, więc skojarzenie pozytywne. ;) A o tej książce dużo słyszę/czytam na blogach, nie wydaje mi się jednak, by była to pozycja dla mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nominowałam cię do LBA! ;)
    Więcej informacji -> http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/liebster-blog-awards-3-i-4/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam dwie części i choć na początku byłam sceptycznie nastawiona, to muszę przyznać, że mi sie podobały. Jesli interesuje Cię taka tematyka i jeszcze nie czytałaś "Przypadków Callie i Kaydena", to polecam serdecznie Ci tę książkę. Recenzja na moim blogu ;)

    Pozdrawiam serdecznie
    www.nalogowy-ksiazkoholik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Po przeczytaniu Ugly Love, Hopeless u mnie spadła na drugie miejsce, albo stawiam ją na rózno z Uglu Love. Była to moja pierwsza powieść autorki i się w niej zakochałam czytałam ją już kilka razy i uwielbiam. Historia Sky i Holdena, jest tak dziwna i pokrecona i niemożliwa, ale w tym samy czasie magiczna i unikatowa. Kocham :)

    reviewjunkiebooks.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © 2014 My Library , Blogger