Wywiad z Anitą z Book Reviews



Witajcie! Dzisiaj przychodzę do Was z postem, którego zdecydowanie jeszcze nigdy nie było na moim blogu, a mianowicie wywiad z jedną z moich ulubionych vlogerek książkowych - Anitą z kanału Book Reviews by Anita. W tym wywiadzie poznacie ją lepiej od jej "książkowej strony". Zapraszam serdecznie! :)

Ja: Co powinna zawierać idealna książka?
Anita: Świetnie skonstruowaną fabułę, zawiłą intrygę oraz ciekawie wykreowanych bohaterów. Książkę idealną powinno się czytać jednym tchem!

Ja: Czy masz jakichś książkowych ulubieńców?
Anita: "Parabellum" Remigiusza Mroza. Ale to oczywista oczywistość! Poza nim uwielbiam też "W pustyni i w puszczy" Henryka Sienkiewicza. Zakochałam się w tej książce z uwagi na porywającą historię oraz piękne opisy przyrody, których nigdy dość. A skoro o Sienkiewiczu mowa to również "Krzyżacy". Jeśli chodzi o współczesnych pisarzy warto też nadmienić Martę Guzowską i jej fantastyczny cykl z przeboskim Mariem Yblem w roli głównej, a także Patrycję Gryciuk i jej "450 stron", które miałam przyjemność czytać i których premiera zapowiedziana jest na 12 sierpnia.

Ja: Twój ulubiony bohater książkowy?
Anita: Och, trudno powiedzieć. Kocham Dymitra Bielikowa z "Akademii Wampirów!, Richelle Mead, Sherlocka Holmesa z cudownych opowiadań sir Arthura Conan Doyle'a, Pana Darcy z "Dumy i uprzedzenia" Jane Austen, a także Marka Darcy oraz Daniela Cleavera z "Dziennika Bridget Jones" Helen Fielding, D'Artaganana z "Trzech muszkieterów" Aleksandra Duma, Christiana Leitnera z "Parabellum" Remigiusza Mroza, Maria Yabla z "Ofiary Polikseny" Marty Guzowskiej oraz Scotta Murdocha z "Pielgrzyma" Terry'ego Hayesa. Ostatnio zakochałam się też w Naczelniku z "Czasu żniw" Samanthy Shannon. Uwielbiam wszystkich! Nie potrafię wybrać tylko jednego ;)

Ja: Ulubiony polski autor lub autorka? Dlaczego właśnie on lub ona?
Anita: Zastanawiałam się nad tym ostatnio i doszłam do wniosku, że nie mam ulubionego polskiego autora. Lubię wielu autorów. Każdego cenię za coś innego.

Ja: Ulubiony zagraniczny autor lub autorka? Dla czego właśnie on lub ona?
Anita: Podobnie jak z polskimi autorami - nie jestem w stanie wskazać tylko jednego ;)

Ja: W prawie każdym filmiku podkreślasz, że "Trzej muszkieterowie" to twoja miłość. Pamiętasz co skłoniło cię do sięgnięcia po tę lekturę i kiedy to było?
Anita: Tak! Do przeczytania "Trzech muszkieterów" zachęcił mnie tata. Miałam trzynaście lat. Zaczęło się od filmu. Oglądałam z nim ekranizację w reżyserii Richarda Lestera z przezabawnym Michaelem Yokiem w roli D'Artagnana, a także przeboską Faye Dunaway, która grała Milady de Winter. Zakochałam się! Tata powiedział, że film powstał w oparciu o książkę i że ją mamy. Jak chcę, mogę przeczytać. Gdy tylko ją dorwałam - PRZEPADŁAM! Najpierw pochłonęłam "Trzech muszkieterów", następnie "W 20 lat później", a na końcu "Wicehrabiego de Bragelonne". MIŁOŚĆ MOJEGO ŻYCIA! Jedna z najukochańszych trylogii. Czytałam ją po nocach. W szkole zasypiałam na lekcjach :)

Ja: Czy sama coś tworzysz (mam na myśli pisanie książki czy coś w tym rodzaju)?
Anita: Nie. Kiedyś próbowałam coś tworzyć, ale doszłam do wniosku, że jestem w tym kiepska.

Ja: Co sądzisz o e-bookach czyli elektronicznych książkach?
Anita: Osobiście wolę tradycyjne książki. Nie oznacza to jednak, że nie doceniam książek elektronicznych. Czytniki są w stanie pomieścić wiele tytułów. Nie trzeba martwić się o miejsce na półkach, albo w walizce, jeśli gdzieś jedziemy i chcemy podczas wyjazdu przeczytać kilka książek. Jest to dość praktyczne, ale... Mimo wszystko wolę trzymać w rękach książkę zamiast czytnika, zwłaszcza podczas spacerów.

Ja: Gdybyś wylądowała na bezludnej wyspie jaką książkę chciałabyś mieć ze sobą?

Anita: No proszę! Nie sądziłam, że to powiem, ale chciałabym wziąć ze sobą czytnik, taki na baterie słoneczne. Nie potrafiłabym bowiem wybrać tylko jednej książki. Chciałabym mieć przy sobie wszystkie pozycje, które tak bardzo kocham!

Ja: Czy wypożyczasz książki czy raczek kupujesz?

Anita: Raczej kupuję, ewentualnie pożyczam od koleżanki. Czasem się wymieniam.

Ja: Czytasz jedną książkę czy kilka na raz?

Anita: Jedną. Czasem zdarzy się, że zaczynam drugą. Ale są to wyjątkowe sytuacje, np. wtedy, gdy jakaś pozycja wyjątkowo mnie męczy.

Ja: Preferujesz zakup książek w księgarni czy przez internet?

Anita: Najczęściej kupuję przez internet, ponieważ tam promocje trwają cały rok. Księgarnie odwiedzam wtedy, gdy zaczynają się przeceny.

Ja: Czy liczyłaś ile książek liczy twoja domowa biblioteczka?

Anita: Nie liczyłam. Wydaje mi się jednak, że jest ich ok. 500.

Ja: Czy czytanie nigdy ci się nie nudzi?

Anita: Nie. Co nie oznacza, że zawsze mam na nie ochotę. Czasami zamiast czytać wolę np. obejrzeć film.

Ja: Jak szybko czytasz?

Anita: To zależy od tego, czy czytam w domu, czy podczas spacerów. Na świeżym powietrzu czytam zdecydowanie szybciej. Wszystko zależy też od książki - od tego czy ma dużą czcionkę i czy jest dobrze napisana. Z niektórymi książkami męczę się kilka dni. Inne pochłaniam w kilka godzin.

Ja: Czy masz jakieś ulubione miejsce do czytania?

Anita: Nie. Każde miejsce jest dobre :)

Ja: Czy spotkałaś jakiś autorów książkowych? Jeśli tak to jakich?

Anita: Nigdy specjalnie nie zabiegałam o spotkania z autorami. Może dlatego, że to mnie niesamowicie krępuje. Nigdy nie wiem, co powiedzieć autorowi, którego wielbię poza tym, że go wielbię :) Spotkałam się z Agatą Kołakowską, Patrycją Gryciuk, Martą Guzowską i Remigiuszem Mrozem. I to chyba wszystko. Nawet gdy jestem na targach książki - nie ustawiam się w kolejce do autorów, nie poluje na autografy. Wbrew pozorom jestem strasznie nieśmiała :)


*****************************************************************************************
Bardzo dziękuję Anicie za udzielenie tego wywiadu i zapraszam wszystkich na jej bloga >>>KLIK<<< i kanał na YouTube >>>KLIK<<<. No i to by było na razie wszystko. Do następnego napisania :*
Amy

6 komentarzy:

  1. Anitka to moja ulubiona booktuberka, więc z chęcią przeczytałam wywiad :-)

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja również :D Dziękuję za to, że zajrzałaś i zechciałaś przeczytać ten wywiad ;)

      Pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Świetny wywiad! Ale ja szczerze nie cierpię "W pustyni i w puszczy" :C

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. I ja też za bardzo nie przepadam za "W pustyni i w puszczy", ale po prostu każdy ma inny gust ;)

      Pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Gratuluje świetnego wywiadu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © 2014 My Library , Blogger