#16 "After. Płomień pod moją skórą" - Anna Todd

Polski tytuł: After. Płomień pod moją skórą
Oryginalny tytuł: After
Autor: Anna Todd
Ilość stron: 636
Wydawnictwo: Między słowami
Kategoria: literatura młodzieżowa
Wydanie polskie: 2015
Wydanie oryginalne: 2014
Cena z okładki: 39,90 zł
Ocena: 8/10

Teresa mieszka razem z matką. Ma idealnego chłopaka - Noah. Wszystko w jej życiu jest nadzwyczaj uporządkowane i zaplanowane. Kiedy wyrusza do Washington Central University już wiadomo, że
jej życie zmieni się diametralnie. Okazuje się, że będzie musiała dzielić pokój z niepokorną Steph. Niestety to nie współlokatorka przewróci jej życie do góry nogami, ale przyjaciel Steph... buntowniczy Hardin. Tessa i Hardin to zupełne przeciwieństwa. Są jak ogień i woda, ale podobno przeciwieństwa się przeciągają. Od chwili poznania Hardina poukładane życie Tessy całkowicie legnie w gruzach.

Dla osób niewtajemniczonych, chcę nadmienić, że "After" początkowo było fanfiction o Harry'm Styles'ie, publikowane przez Annę Todd na Wattpadzie (LINK do oryginalnej powieści).

Szczerze mówiąc, nie miałam wygórowanych wymagań wobec tej książki. Liczyłam na zwykły odmóżdżacz, ale się przeliczyłam. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu After wstrząsnęło mną i to mocno. Nie potrafiłam się oderwać od tej książki. Przez cały dzień nie wychodziłam z pokoju i zarwałam noc by dowidzieć się jak skończą się losy Teresy i Hardina, ale tu również przeżyłam szok, ponieważ okazało się, że są jeszcze trzy kolejne części!



"Najlepsze w czytaniu jest to, że uciekasz ze swojego życia, możesz przeżyć setki, a nawet tysiące innych żyć."

Jedyne co mogę powiedzieć to... zakochałam się w "After". Historia Tessy i Hardina całkowicie mnie pochłonęła. Przez całą książkę kibicowałam ich związkowi, no bo jakżeby inaczej.

Na mój gust Hardin był "odrobinę" zbyt agresywny i w jego wypowiedziach było dużo wulgaryzmów, ale dało się przeżyć. Jego mroczna i tajemnicza przeszłość sprawiała, że stawał się fascynujący. Nic dziwnego, że zawrócił Tessie w głowie.


"Kocham go i nie mam wątpliwości, że on kocha mnie. Nawet jeśli nasz
związek nie będzie trwał wiecznie, jeśli skończy się tym, że nigdy więcej się do siebie nie odezwiemy, zawsze będę wiedziała, że w tym momencie był dla mnie wszystkim"


Muszę przyznać, że trochę irytowała mnie naiwność Tessy. Mimo, że Hardin ją poniżał ona i tak mu wszystko wybaczała. Ale czego się nie robi w imię miłości.


"Nie jesteś w moim typie, tak jak ja nie jestem w twoim. Dlatego do siebie pasujemy... Różnimy się od siebie, a jednocześnie jesteśmy tacy sami. Powiedziałaś mi kiedyś, że wyzwalam w tobie to, co najgorsze. Cóż, ty wyzwalasz we mnie to, co najlepsze. Wiem, że ty też to czujesz, Tesso. Fakt, nie umawiałem się na randki, dopóki cię nie spotkałem. Ty sprawiasz, że tego chcę, chcę być lepszy. Chcę, żebyś myślała, że jestem ciebie wart" 

Rozdziały są krótkie, charakterystyczne dla tych publikowanych na Wattpadzie, przez co "After" czyta się jeszcze przyjemniej.


Podsumowując "After" to według mnie dobra książka, ciekawie napisana, bohaterzy zyskali moją sympatię. Polecam ją szczególnie nastolatkom, ale jestem pewna, że wielu starszym osobom również może przypaść do gustu.

Amy

10 komentarzy:

  1. Do tej książki przyciąga mnie szczególnie to, że w oryginale jest to FF. Jako namiętna czytelniczka wattpada czuje się wręcz zobowiązana do przeczytania tej książki :D

    Zapraszam serdecznie do mnie:

    http://zaczytan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka nie przemawia do mnie. Szczególnie, że ma tytuł książki Grey dla nastolatek :p
    Pozdrawiam!
    www.biblioteczkapati.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i mimo iż książka burzliwa, bardzo mi się spodobała, a chyba najlepsze i najzabawniejsze były kłótnie Hardina i Tessy :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest stron - kilk!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze wspominam całą tę serię Anny Todd :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś szczególnie mnie do niej nie ciągnie, ze względu na to, że to przerobiony fanfick o One Direction...
    Nie mam nic do fanfiction, sama niektóre czytam, jak i również tworzę, ale coś mnie odrzuca od tej powieści...
    Może kiedyś... ;)
    Pozdrawiam! :)
    https://zaczytana-iadala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli jesteś po tej samej stronie co ja ❤️ Kocham After i widzę w tej serii więcej sensu nizeli tylko kłótnie i seks. Cieszę się, że Tobie też się podoba. Before jest cudownym zwieńczeniem całości, więc nie mogę się doczekać, aż sięgniesz po resztę. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mam w planach "Before". Ale czy warto?

      Usuń
  7. Mnie irytowały te ich ciągle kłótnie i czasami Tessa, która wiecznie się czepiała Hardina i mu nie ufala...ale jak się okazało miała dziewczyna trochę racji. Książka mnie pochłonęła a zwiazkowi Hardina i Tessy mocno kibicowałam. Ale to co się wydarzyło na końcu...no nie wierzę czekam aż trafią do mnie kolejne części i biore sie za czytanie😁pozdrawiam zaczytanabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawie skreśliłam tę książkę, gdy ją czytałam i przez większość wypatrywałam końca, ale ostatnie kilka stron i ta końcówka sprawiły, że od razu sięgnęłam po drugi tom. Niestety, drugi tom już mnie rozczarował 4 razy bardziej i po trzeci mi się nie uśmiecha sięgać :c


    Zapraszam do siebie
    https://toreador-nottoread.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © 2014 My Library , Blogger