#14 "Porwana pieśniarka" Danielle L. Jensen

Polski tytuł: Porwana pieśniarka
Oryginalny tytuł: Stolen Songbird
Autor: Danielle L. Jensen
Ilość stron: 432
Wydawnictwo: Galeria Książki
Kategoria: dystopia
Wydanie polskie: 2016
Wydanie oryginalne: 2014
Cena z okładki: 36,90 zł
Ocena: 10/10

Wierzycie w trolle? Czy kiedykolwiek widzieliście trolla? Odpowiedź jest prosta - oczywiście, że nie! Jak mogliście jakiegoś zobaczyć skoro wszystkie zostały uwięzione na pięćset lat w mieście Trollus pod Gruzami Samotnej Góry. A skoro nie uwierzycie, że istnieją. No chyba, że przeczytacie "Porwaną pieśniarkę". Wtedy są jakieś szanse.

Ale jak w ogóle wygląda taki troll? Czy ktoś z Was zastanawiał się nad tym kiedyś?

Ja zawsze wyobrażałam je sobie jako ogromne, obrzydliwe stwory. Głupie, brudne i śmierdzące. Coś na kształt tych trolli z Harry'ego Pottera. Ble! Danielle L. Jensen ukazuje je jako zupełnie inne istoty. Trolle mieszkające w Trollus to inteligentne, piękne istoty, szybkie, nieludzko silne i... władające magią.


"Czyny są ważniejsze niż słowa"

Cecile jest córką rolnika i znanej w całym Trianon sopranistki imieniem Genevieve. Zbliża się data jej wyjazdu do Trianon, gdzie ma rozpocząć karierę śpiewaczki. Dziewczyna nie może się doczekać. Kiedy nastaje tak długo wyczekiwany dzień Cecile pakuje się, żegna z rodziną i wyrusza do miasta. W czasie tak krótkiej podróży mogłoby się wydawać, że nic strasznego nie może się zdarzyć. A jednak! Po drodze do Trianon spotyka Luca, który porywa ją. Okazuje się, że dawny znajomy z wioski sprzedaje ją... trollom! Cecile jest zmuszona zostać żoną księcia trolli - Tristana. Jedyne co chodzi jej po głowie, to jak wydostać się stamtąd, ale w tym samym czasie dzieje się coś nieoczekiwanego. Dziewczyna zakochuje się w księciu. Co raz głębiej zanurza się w świat trolli. Odkrywa wiele szokujących faktów o tych dziwnych stworzeniach. Czy postanowi zostać i pomóc, czy przy pierwszej lepszej okazji ucieknie?



"Piękno można stworzyć, a wiedzę zdobyć, ale talentu nie da się ani kupić, ani nauczyć"

Przyznam, że długo zabierałam się do tej lektury. Tyle słyszałam o niej pochlebnych opinii. Wszyscy ją zachwalali, więc musiałam w końcu ją przeczytać. I już od pierwszej strony wpadłam w wir wydarzeń. Nie mogłam się wprost oderwać od lektury.
Danielle Jensen stworzyła coś nowego, a w dzisiejszych czasach trzeba przyznać, że nie jest to takie proste.


"Ludzie zawsze żywią urazę do tych, którzy mają więcej od nich"

Zakochałam się w "Porwanej pieśniarce". Rzadko się zdarza, żeby jakaś książka pochłonęła mnie w takim stopniu.


"Jak nieustraszonym trzeba być, żeby wystawić się na cios, wiedząc, że jego konsekwencje trzeba będzie znosić przez całe dnie, może nawet tygodnie? Że można zginąć?"

Cecile jest jedną z nielicznych bohaterek, które nie powodują u człowieka irytacji, swoimi zachowaniami. A Tristan, może i czasami był irytujący, ale wybaczam mu to. Jemu wybaczyłabym wszystko. To mój pierwszym książkowy mąż. Naprawdę! Jeszcze nigdy, żadnego bohatera tak nie pokochałam jak jego!


"Więź zmienia wszystko - powiedział. - Niezależnie od tego, czy ją lubisz, zapewnienie jej bezpieczeństwa stanie się twoim priorytetem. Ostatnią rzeczą, której byś chciał, jest jej strach... szczególnie przed tobą"

Bardzo spodobało mi się to, jak autorka przedstawiła trolle. Pierwszy raz nie są to jakieś ohydne stwory, na widok których człowiek od razu ma ochotę uciec. Wręcz przeciwnie - są piękne, silne i inteligentne.

Podsumowując, "Porwana pieśniarka"  trafia na półkę moich ulubionych książek i napewno jeszcze nie raz do niej powrócę. Przeczytałam ją z zapartym tchem i niecodziennym zaangażowaniem w losy bohaterów. Dlatego polecam Wam ją bardzo serdecznie, bo jest warta uwagi.


Amy

4 komentarze:

  1. Piękna okładka. Z opisu też wydaje się interesująca, więc pewnie spróbuję ją zdobyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Jeśli przeczytasz to koniecznie daj mi znać co myślisz ;)

      Usuń
  2. Śliczna okładka *^*
    Muszę to gdzieś dorwać :P

    Zapraszam też na dopiero co startującego bloga:
    http://zamknietawpozytywce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © 2014 My Library , Blogger