#15 "Zawsze stanę przy tobie" Gayle Forman

Polski tytuł: Zawsze stanę przy tobie
Oryginalny tytuł: Sisters in Sanity
Autor: Gayle Forman
Ilość stron: 267
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Kategoria: literatura młodzieżowa
Wydanie polskie: 2016
Wydanie oryginalne: 2007
Cena z okładki: 26,90 zł
Ocena: 1/10

Poznajcie Brit - niepokorną nastolatkę o fioletoworóżowych włosach z czarnymi pasemkami i tatuażami. Dziewczyna mieszka razem z ojcem, macochą i jej przyrodnim bratem. Przyrodnia matka Brit na każdym kroku szuka sposobu jak
się jej pozbyć i chyba w końcu się jej udaje.
Pod pretekstem wyjazdu na kilku dniowe wczasy Brit trafia do Red Rock, ośrodka terapeutycznego, gdzie rzekomo leczy się zbuntowane nastolatki. Jej losy trafiają do rąk pseudo terapeutek, Szeryfa oraz bezlitosnej psycholog. Na szczęście Brit poznaje V, Bebe, Marthę i Cassie, które pomagają jej przetrwać w tym "wariatkowie", bo inaczej nie da się nazwać tego czym jest Red Rock.

Książkę przeczytałam w jedno popołudnie i muszę przyznać, że nie jest to najlepsza książka Gayle Forman.

W wielu sytuacjach w jakich znalazła się Brit zapewne i ja postąpiłabym tak samo, nie mam nic do głównej bohaterki. Za to bardzo irytował mnie Szeryf i pani "psycholog" Clayton. Kto wmawia normalnej nastolatce, że jest chora?! Kto organizuje zbiorowe sesje, które polegają na znęcaniu się na sobie nawzajem?!  Jestem ciekawa skąd autorka wzięła inspiracje na takie postacie. Ale poza panią psycholog i Szeryfem szczególnie irytował mnie ojciec Brit. To jak potraktował córkę było okropne. 

Akcja toczyła się dosyć szybko, dlatego książka nie jest długa, ale w pewnych momentach stawała się po prostu nużąca.

Porównywanie "Zawsze stanę przy tobie" do "Zostań, jeśli kochasz" nie ma sensu. Muszę z przykrością przyznać, że zawiodłam się trochę na Gayle Forman. Według mnie "Zawszę stanę przy tobie" było... nudne. Jeśli mam być całkowicie szczera to nie znalazłam nic wartościowego w tej książce.

Dlatego osobiście nie polecam Wam tej książki. Jeśli ktoś zdecyduje się po nią sięgnąć to tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność.


Amy


8 komentarzy:

  1. Zamierzam ją przeczytać, ale twoja recenzja osłabiła troszkę moją chęć, mimo wszystko pewnie kiedyś przeczytam, ale chyba nie w najbliższym czasie :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest stron - kilk!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś na pewno ją przeczytam, żeby przekonać się, czy naprawdę jest taka rozczarowująca:)
    Myślę, że zostanę u Ciebie na dłużej!
    Pozdrawiam:)
    http://miedzy-regalami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba pierwsza recenzja, w której oceniono książkę na 1. Tym bardziej mnie zaintrygowała ta powieść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam Cię do wyrobienia sobie własnej opinii o niej ;)

      Usuń
  4. Nie słyszałam o tej autorce (!) chociaż film "Zostań jeśli kochasz" oglądałam i nawet się na nim popłakałam, podobał mi się. Książki nie czytałam, ale może powinnam po nią sięgnąć, skoro uważasz, że jest lepsza od "Zawsze stanę przy tobie". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz przeczytać "Zostań, jeśli kochasz" - jest NIESAMOWITA! Zapraszam Cię na moją recenzję LINK i jej kontynuację LINK

      Usuń
  5. Bardzo dobra recenzja. :) Też dzisiaj pisałam o niej na moim blogu.

    http://ksiazkigodnepolecenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © 2014 My Library , Blogger