Wywiad z Olgą z Wielkiego Buka

W dzisiejszym poście zapraszam Was na wywiad z Olgą, autorką bloga i vloga Wielki Buk. Miłego czytania :)

Czy pamiętasz kiedy rozpoczęła się twoja pasja do czytania?
Książki towarzyszyły mi od najwcześniejszych chwil dzieciństwa, a bakcylem zaczytania zarazili mnie rodzice. Czytali mi na głos, czytaliśmy razem, nauczyli mnie jak wielką radość sprawia czas z książką. Jednak dopiero „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren uświadomiły mi moje uzależnienie od książek – pożarłam w jeden dzień, w wieku ośmiu lat, nie umiejąc oderwać się od lektury aż do samego wieczora i ostatniej strony.

Co powinna zawierać idealna książka?
Może nie książka, a bardziej opowieść. Poszukuję Wielkiego Buka, czyli takiego Świętego Graala pośród literatury. Najwspanialszej, spektakularnej opowieści, która przyćmi wszystkie pozostałe. Czym mnie oczaruje? Tego jeszcze nie wiem, ale z pewnością dowiem się, kiedy tylko uda mi się ją odnaleźć.

Twój ulubiony bohater książkowy?
Nie mam jednego, ulubionego bohatera, lub bohaterki. Zbyt wiele unikatowych postaci przewija się przez moje literackie życie i nie potrafię wybrać tylko jednej. Doceniam ciekawe charaktery, bohaterów do szpiku dobrych i prawych, ale także tych zdeprawowanych do cna. Wszystko zależy od opowieści.

Ulubiony autor lub autorka i dlaczego?
Tutaj również nie mam jednoznacznej odpowiedzi, bo każdy pisarz potrafi mnie czymś uwieść, niemniej posiadam moich czołowych ulubieńców. Uwielbiam Stephena Kinga za wspaniałą umiejętność snucia historii, H.P. Lovecrafta za sny o koszmarze i śmierci, uwielbiam Ayn Rand za pobudzanie idei indywidualizmu, uwielbiam Elizabeth Gilbert za twórczość niczym ciepły kompres na serce, i Edgara Allana Poe za poetyckość strachu.

Co lub kto spowodował, że założyłaś bloga, a następnie vloga?
Do założenia bloga namówił mnie mój Ukochany, który zauważył, że pomimo moich dyskusji literackich ze wszystkimi wokół wciąż nie mogę się książkowo „wygadać”. Natomiast do założenia vloga namówiła mnie Anita z BookRieviews by Anita i jestem jej za to dozgonnie wdzięczna.

Czy sama coś tworzysz (mam na myśli pisanie książki)?
Czasami wpadam na pomysł, zapisuję i zostawiam na czas emerytury. :)

Co sądzisz o e-bookach, czyli elektronicznych książkach?
Uwielbiam ebooki oraz audiobooki. Czytam książki w każdej możliwej formie – nie liczy się dla mnie nośnik, ale sama opowieść.

Gdybyś wylądowała na bezludnej wyspie jaką książkę chciałabyś mieć ze sobą?
„Sto lat samotności” Gabriela Garcii Marqueza, czyli mojego pierwszego, naprawdę Dużego Buka.

Czy wypożyczasz książki czy raczek kupujesz?
Kupuję.

Czytasz jedną książkę czy kilka na raz?
Kiedyś nie potrafiłam czytać kilku książek naraz, ale z czasem to stało się dla mnie w jakiś sposób naturalne. Staram się nie czytać dwóch fabuł jednocześnie, tylko np. reportaż i powieść, albo zbiór opowiadań.

Czy liczyłaś ile książek liczy twoja domowa biblioteczka?
Niestety nie umiem ich do końca policzyć, dlatego, że w mojej rodzinie książki są płynne i podróżują od domu do domu, od czytelnika do czytelnika, od półki do półki. Chyba kiedyś w końcu zdecyduję się na jakiś sposób archiwizacji, bo bywa, że kupujemy rodzinnie po dwa egzemplarze tych samych książek nie wiedząc o tym.

Czy oglądasz ekranizacje? Jeśli tak to najpierw książka czy film?
Mam słabość do ekranizacji! Uwielbiam kino, uwielbiam porównywać wizję reżysera z wizją samego autora, a także na nowo przeżywać daną opowieść i porównywać tym samym moje wrażenia z lektury. Zazwyczaj staram się sięgać najpierw po książkę, ale jeśli przytrafia mi się poznać najpierw film, to nie mam z tym żadnego problemu.

Czy masz jakieś pasje poza czytaniem książek?
No pewnie! :) Oglądam mnóstwo filmów i seriali, gram w gry komputerowe, gotuję, tworzę również batik indonezyjski (taki sposób farbowania tkaniny i malowania woskiem), chociaż ostatnio nie tak często jak dawniej.

Czy jest jakaś książka, która sprawiła, że zaczęłaś patrzeć na świat z zupełnie innej perspektywy?
Wiele było takich książek w moim życiu, należą one do moich Dużych Buków.

I już ostatnie pytanie - czy masz jakieś rady dla początkujących blogerów?
To jest moja odwieczna porada dla wszystkich blogerów, parafraza słów Oscara Wilde’a: ZAWSZE bądź sobą, bo wszyscy inni są już zajęci.
Nikogo nie kopiuj, nie udawaj kogoś kim nie jesteś, tylko pisz to, co myślisz, twórz i działaj.

Dziękuję Oldze za udzielenie wywiadu. Jeśli jesteście ciekawi działalności Olgi to zapraszam Was serdecznie na jej bloga i vloga.

A Wy oglądacie kanał Olgi lub czytacie jej bloga? Koniecznie dajcie znać w komentarzach :)
Do następnego napisania :*


Amy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © 2014 My Library , Blogger