#18 "Zawiła historia niesfornego Kacperka" Katarzyna Michalec

Tytuł: Zawiła historia niesfornego Kacperka
Autor: Michalec
Ilość stron: 79
Wydawnictwo: Adamada
Kategoria: literatura dziecięca
Data wydania: 2016
Cena z okładki: 26,90 zł
Ocena: 7/10

Poznajcie Kacpra, niesfornego, piegowatego czwartoklasistę, który prowadzi pamiętnik, uwielbia rysować różne dziwne rzeczy, ma bardzo wybujałą wyobraźnię jak na chłopca w jego wieku i nie jest
akceptowany przez rówieśników. Wszystko się zmienia gdy poznaje Czarownicę... Kacperek poznaje nowych przyjaciół. Uczy się akceptacji innych i przede wszystkim samego siebie.

Narratorem całej opowieści jest Kacper, czyli główny bohater książki, którego nie sposób nie polubić. Przedstawia swoją historię w zabawny sposób jednocześnie zwracając uwagę na ważne rzeczy takie jak przyjaźń, akceptacja czy zaufanie. Dodatkowo całą lekturę umilają zabawne rysunki.

"- Zostaniesz kiedyś moją żoną?
I wiecie co mi odpowiedziała?
  - Fuj!
No to ja jej na to, że codziennie myję nogi i że nie się czego brzydzić"

Książka kierowana jest do dzieci w wieku sześciu lat, ale przyznam szczerze, że ja również wciągnęłam się w cała historię. Sposób w jaki Kacperek opowiadał swoje przygody doprowadzały mnie często do śmiechu. 

"Chłopczyku? - powtórzyłem w myślach z niedowierzaniem. - Za kogo ona mnie ma? Przecież jestem już czwartoklasistą! To chyba widać gołym okiem"

Kacperek pokazuje najmłodszym czytelnikom, że nie ważne czy masz piegi, odstające uszy czy lubisz bujać w obłokach, masz prawo być sobą i nikt nie może cię za to osądzać.

Moim zdaniem "Zawiła historia niesfornego Kacperka" to bardzo wartościowa historia i może być doskonałym sposobem, aby zachęcić najmłodszych do czytania.

Amy

Za powrót do dzieciństwa serdecznie dziękuję wydawnictwu Adamada


Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :)

My Library © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka